2008/11/24

för en lång lång tid

saknar den här tiden så mycket. alla bekymmer var helt borta och det långa härliga sommarlovet var på ingång. den tiden då inget spelade någon roll och man kunde känna sommaren enda in i hjärtat. det blåser där ute, låter nästan som att någon vill komma in. och jag välkomnar dig med öppna armar. har aldrig känt mig så här lugn på länge. aldrig älskat snön så mycket som jag gör ikväll. för nu när jag inte får älska dig, måste jag älska något annat. så mycket som jag saknar sommaren saknar jag även vintern med snön. men nu är den här. och det kan få vara precis så här i några månader till. sommaren kommer bli den bästa någonsin. har för mycket att längta till nu. längtar till någon jag aldrig kommer få, längtar till en tid som är allt för långt bort och till en som redan försvunnit för länge sen. men utan längtan, vad har man då att se fram emot? tror dock inte det är nyttigt att längta så mycket att det gör ont. ändå inväntar vi alltid tiden då vi slutar sakna och längta. men även detta är för långt borta.

2 comments:

Anton said...

snön är så sjukt mysig, o ja bryr mig inte att min lugg blir blöt varje gång ja går ut (för ja har tappat bort min samemössa som e röd, men sdet spelar ingen roll för ja gillar inte o ha den till mina turkosa skor som ja hade sist ja va ute)

saknar nåt att längta till. något att.. ja va glad för.
för ett år sen såg ja frammåt, nu ser ja bakåt

Annie Jensen said...

du är ändå alltid så fin, torr eller blöt lugg! spelar ingen roll :*

en dag kommer du aldrig mer leva i den gångna tiden. utan bara i nuet. och du kommer aldrig vilja se tillbaka utan bara framått. det gäller bara att ha tålamod och orken, det har du <3