2008/11/24

Brinn hjärtat brinn

Vill ha så varma kläder att jag aldrig någonsin behöver gå in igen. Vill kunna lägga mig i den tjocka mjuka snön och bara vänta. Invänta de bättre tiderna. Kan inte låta bli att fnittra som ett litet barn när jag ligger där. För visst känns det som att kärleken väntar? Den väntar nog på mig. Även fast det känns tvärtom. Jag tittar upp mot himlen och allt är lite rosaröttgrått. Är det jag som sätter färg på himlen? Eller är det vi tillsammans? Bredvid finns ingen, bara snöängeln där du borde ligga.

5 comments:

molly said...

dina bilder och dina texter är så himla fina. blir tåröggd nässtan varje gång jag läser dom

Annie Jensen said...

men åh du är så underbar! tack, älskar dig <3

julia said...

åh snö är det finaste. och så kent då.

sarah said...

åh, kärleken väntar är en så fin låt. jag var hon lite underliga flickan som skrev till dig på bilddagboken! hon sarah med det stora leendet du vet.

dina texter är underbart fina.
hugs

Annie Jensen said...

åh sarah, du är så fin! tack :*